19. Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg
Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg
w Zespole Szkół Nr 1 w Pszczynie
Podstawa prawna:
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg
1. W Zespole Szkół Nr 1 w Pszczynie wnoszący skargi są przyjmowani przez:
2. W/w osoby przyjmują skargi codziennie w sekretariacie szkoły. Na tablicy ogłoszeń dla rodziców i na szkolnej stronie internetowej umieszczona jest informacja dotycząca terminu i czasu przyjmowania skarg.
3. Skargi mogą być wnoszone:
4. Dyrektor prowadzi rejestr skarg.
5. Skargi przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi osób fizycznych i prawnych.
6. Do rejestru nie wpisuje się skarg, które przekazywane są telefonicznie lub nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, czyli anonimów.
7. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
8. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg
1. Kwalifikowania spraw jako skargi dokonuje dyrektor.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga wpisywana jest do rejestru skarg.
3. Jeśli z treści skargi nie można ustalić jej przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi bez rozpoznania.
4. Skargi, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę, wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
5. Skargi, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.
6. Skargi anonimowe pozostają bez rozpoznania.
7. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg
1. Skargi rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
2. Z wyjaśnienia skargi sporządza się następują dokumentację:
3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg
1. Skargę rozpatruje się:
2. Do siedmiu dni należy:
Copyright © 2009-2017 by zs1pszczyna.pl - Wszystkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja - Rafał Ples
Modyfikacja projektu - Wojciech Pszonak