Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Szkoła Podstawowa nr 5
· III Liceum Ogólnokształcące

Godło Polski i logo Pszczyny

Już trzeci raz uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Pszczynie (III Liceum Ogólnokształcącego i Publicznego Gimnazjum nr 2) wzięli udział w warsztatach historyczno – językowych.

Tym razem celem naszej podróży była malownicza Szkocja. Ale zanim dotarliśmy do tej pięknej krainy udało się nam zwiedzić już drugi raz w historii warsztatów Amsterdam, który jak poprzednim razem (tj. w 2008 roku) zrobił na nas ogromne wrażenie.

Kolejnym punktem naszej podróży była przeprawa promowa z Amsterdamu do Newcastle – siedemnastogodzinna podróż pozwoliła nam cieszyć się pięknem Morza Północnego.

Z Newcastle przedostaliśmy się do Edynburga – stolicy Szkocji. Tam zwiedziliśmy m.in. Carlton Hill, Hollyrood Palace, Nowy Parlament, Royal Mile, Katedrę St. Gile`s, Edinburgh Castle, Scott Monument.

W kolejnym dniu celem naszej podróży była stolica Szkocji – Perth. To właśnie z Perth ruszyliśmy do Inverness gdzie korzystając z pięknej pogody mogliśmy spacerować po zachwycającej starówce. Ale nic nie trwa wiecznie…. musieliśmy ruszyć w dalszą podróż. Tym razem mogliśmy podziwiać Loch Ness, Zamek Urqhuart, Fort Augustus ze schodami Neptuna oraz Fort William. Ale największe wrażenie zrobił na nas widok na Ben Nevis – najwyższą górę Wielkiej Brytanii.
W czwartym dniu naszej podróży zobaczyliśmy górską dolinę, w której umieszczono scenerię słynnej, czarodziejskiej szkoły Hogwarth z filmu Harry Potter. Następnie przejechaliśmy w okolice Loch Morar, najgłębszego jeziora Szkocji, które usytuowane jest w pobliżu oceanu. Po nasyceniu się widokiem oceanu przejechaliśmy na południe w stronę portowego miasteczka Oban. Po drodze zobaczymy najgłębszy skalisty wąwóz Szkocji Glen Coe, siedzibę słynnego szkockiego klanu Mc'Donaldów. Następnie skierowaliśmy się w okolice Stirling. Po drodze przejechaliśmy przez krainę słynnego Rob Roya – Trochards.

W piątym dniu podróży przybyliśmy do Sterling, w którym mieści się piękna średniowieczna starówka i równie uroczy zamek. Nieopodal znajduje się Wallace Monument – wieża widokowa stojąca w miejscu, z którego wielki bohater szkocki William Wallace dowodził wojskami szkockimi. Następnym punktem podróży był przejazd do Glasgow, gdzie mogliśmy nacieszyć się krótkim spacerem po zabytkowym centrum.
Ostatnim punktem warsztatów było całodzienne zwiedzanie Londynu – zobaczyliśmy Parlament ze słynną wieżą zegarową na której jest zawieszony słynny dzwon Big Ben, aleję rządową Whitehall, Downing Street - siedzibę premiera Anglii, budynki gwardii konnej, Buckingham Palace Trafalgar Square, Galerię Narodową oraz Muzeum Brytyjskie.
Po południu przedostaliśmy się do Dover gdzie czekał na nas prom, który pomógł nam powrócić na kontynent.
Do Pszczyny wróciliśmy z pięknymi wspomnieniami i wiedzą, która pozostanie w nas na całe życie!!!