Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Godło Polski i logo Pszczyny
06 kwietnia 2017 roku

Krakowskie przygody 2a

Dnia 3 kwietnia 2017 roku, uczniowie klasy 2a gimnazjum wraz z nauczycielami panią Urszulą Chrobok - Sztoler i panią Alicją Polok wybrali się na wycieczkę do Krakowa.

Zbiórka odbyła się o godzinie 8.00 obok szkoły. Kilka minut później wyruszyliśmy do Krakowa. Podróż odbyła się bez problemów i bezpiecznie dojechaliśmy do celu. Pierwszą atrakcją, która na nas czekała było zwiedzanie Wawelskiego Wzgórza. Zobaczyliśmy Smoczą Jamę, w której niegdyś podobno żył smok. Udaliśmy się również do Katedry na Wawelu, miejsca pochówku wielu królów Polski (m.in. królowie Stefan Batory, Władysław Jagiełło czy Jadwiga Andegaweńska). W centralnym punkcie katedry znajduje się relikwiarz ze szczątkami św. Stanisława. Duże wrażenie zrobił na nas również dziedziniec wawelskiego zamku z krużgankami, w XVI wieku podobno największy w Europie! Następnie wybraliśmy się na Planty, w miejscu których kiedyś stały mury obronne miasta oraz fosa. Kolejnym przystankiem był Uniwersytet Jagielloński i najstarsza jego część, czyli Collegium Maius. Aż trudno uwierzyć, że na Uniwersytecie Jagiellońskim niegdyś groziła chłosta, jeżeli ktoś nie nauczył się danego materiału. W dalszej kolejności udaliśmy się na Rynek Główny. Zobaczyliśmy kościół św. Wojciecha i zwiedziliśmy Kościół Mariacki. Tam, tuż przed południem byliśmy świadkami momentu otwarcia Ołtarza Wita Stwosza – jednego z największych poliptyków w średniowiecznej Europie! Po wyjściu z kościoła wysłuchaliśmy hejnału. Następnie udaliśmy się do KFC lub McDonald, aby zaspokoić głód. Po skończonym posiłku czekała na nas ostatnia atrakcja. Było to zwiedzanie podziemi rynku. Zobaczyliśmy wiele pozostałości po średniowiecznym Krakowie. Niewątpliwą atrakcją tego miejsca był fakt, że każdy z nas mógł się zważyć na wadze, która podawała wyniki w średniowiecznych miarach takich jak kamienie, łuty, wiardunki i inne. Jest to bardzo nowoczesne muzeum, w który nie tylko ogląda się zabytki ale można skorzystać z wiedzy multimedialnie na monitorach, projektorach, grach a nawet w zasięgu kamery.

Zwiedzanie zakończyliśmy około godziny 15:30 i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną. Kraków to bardzo piękne i mające w sobie wiele uroków miasto. Na pewno, chętnie byśmy się do niego ponownie wybrali.