Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie

Szkoła Podstawowa nr 5
· III Liceum Ogólnokształcące

Godło Polski i logo Pszczyny

W dniach 30.09. – 5.10.2012. odbyły się warsztaty historyczno-językowe dla uczniów III LO oraz PG 2 w Zespole Szkół nr 1 w Pszczynie, zorganizowane przez nauczycieli języków obcych i nauczycieli historii.

Podróż rozpoczęła się w niedzielę, 30.09., w godzinach wieczornych. Pierwszym naszym celem była Bruksela, do której dotarliśmy w poniedziałek około południa. Pogoda nam dopisywała, a i humory też. Wraz z panią przewodnik rozpoczęliśmy zwiedzanie krótką przejażdżką po mieście, w trakcie której zobaczyliśmy m. in. pałac i park królewski, urocze place, łuk triumfalny oraz liczne pomniki. Po obiedzie zapoznawaliśmy się z sytuacją historyczno-polityczną Europy od początku XX w.  aż do czasów obecnych przedstawioną w parlamentarium, po czym udaliśmy się na zwiedzanie budynku Parlamentu Europejskiego.

Na koniec wybraliśmy się pieszo na Grand Place będący historycznym centrum miasta z Ratuszem z XIV w., domem Króla z XVI w., w którym obecnie znajduje się Muzeum Miejskie, oraz kamienicami z XVIII w.

We wtorek wcześnie rano wyruszyliśmy w dalszą podróż - do Londynu - do którego dojechaliśmy w godzinach popołudniowych. Tam w towarzystwie pani przewodnik rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę po mieście oglądając po drodze Opactwo Westminster, budynek parlamentu wraz z Big Benem, St. James’s park, pałac Buckingham, plac Trafalgar z pomnikiem Nelsona oraz Galerią Narodową. Stamtąd poszliśmy na Piccadilly Circus, gdzie zjedliśmy spóźniony obiad, trochę pospacerowaliśmy i udaliśmy się do hotelu.

Następny dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem British Museum zawierającym wiele wspaniałych i bardzo interesujących eksponatów. Trochę czasu nam to zabrało, a i tak nie zobaczyliśmy wszystkiego. Popołudniu oglądaliśmy figury woskowe w Muzeum Madame Tussauds, dom Sherlocka Holmesa i Oxford Street, a wieczorem podziwialiśmy panoramę Londynu z gondoli London Eye. Widoki były naprawdę imponujące.

W czwartek pojechaliśmy metrem na dalszą wędrówkę po Londynie. Zaczęliśmy od zwiedzania Tower, po czym udaliśmy się w rejs statkiem po Tamizie, który zakończyliśmy w dzielnicy Westminster. Stamtąd poszliśmy zwiedzać Muzeum Historii Naturalnej, które skrywa w swych podwojach wiele fascynujących ekspozycji.

Na koniec pojechaliśmy słynnym czerwonym londyńskim „piętrusem” po raz kolejny i niestety ostatni na Piccadilly Circus, zrobiliśmy ostatnie zdjęcia i ze smutkiem pożegnaliśmy Londyn.

W całej naszej podróży był jeszcze jeden punkt programu, który sprawił wszystkim wielką frajdę, a mianowicie podróż promem przez kanał La Manche, w czasie której zrobiliśmy mnóstwo zdjęć.

Warsztaty zakończyły się w piątek, 5.10.2012r. i pozostawiły w nas wiele fantastycznych wspomnień, no i smutek, że wszystko co miłe, tak szybko się kończy.